ریمپ ایسیو تیوولی

ریمپ ایسیو تیوولی

از جمله معایبی که به کمک ریمپ قابل رفع می باشند  می توان کندی حرکت اولیه ، تاخیر پدال گاز ، عدم سازگاری با بنزین ایران ، صدای ناک ( چق چق) ، عدم کشش مناسب در سربالایی ها ، افت توان در صورت اعمال فشار حداکثری بر روی خودرو که ایسیو به علت داشتن محدودیت ، توان را کاهش می دهد، اشاره نمود.

معرفی اجمالی تیوولی

تیوولی محصول شرکت سانگ یانگ کره جنوبی می باشد که در سال ۹۵  به وسیله رامک خودرو به بازار ایران عرضه شد. که در ابتدا تمامی خودرو ها در سری اول به همراه کیت پنچری و بدون زاپاس ارائه شد که در ایران نارضایتی دارندگان این خودرو را به همراه داشت و رامک خودرو در سری دوم تحویلی زاپاس را ارائه نمود. همچنین در ابتدا این خودرو ها از خدمات پس از فروش مناسبی بهره مند بودند که در ادامه با تعطیلی رامک خودرو و تحویل ندادن خودرو های ثبت نامی ، تمامی خدمات و تجهیزات مورد نیاز این خودرو را با مشکل مواجه کرده است.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

از نکات مثبت این خودرو چهره زیبا نسبت به محصولات قدیمی این خودروساز؛ فرمان برقی سه حالته D CUT SHAPE ، سیستم نویگیشن، گرمکن صندلی(فقط راننده) ، سیستم ESP ، هشدار دهنده فشار باد لاستیک و سیستم ضد لغزش خودرو در حالت شتابگیری ASR ،سیستم فعال ضد واژگونیAPR ، سیتم کمکی HAC ،سیستم ضد هرزگردی  TCS، گیربکس ۶ سرعته  با ASIN می باشد. (در برخی نسخه ها ممکن است بعضی از تجهیزات موجود نباشد.)

از سویی رانندگان این خودرو محبوب از ورود صدای موتور به کابین و همچنین سیستم تعلیق خودرو که باعث کوبش می شود ، گله دارند.

پس از ریمپ  تیوولی چه تغییراتی خواهد کرد؟

افزایش شتاب و توان

توان خودرو به دلیل پاس نمودن آزمون های آلایندگی یورو ۵  محدود شده است که متخصصان کاراکال بر پایه علم و تجربه حدود ۷  اسب بخار و نزدیک به ۱۰ نیوتن متر بر توان خودرو مذکور می افرایند.

سازگار شدن با بنزین ایران

با توجه به کالیبراسیون ایسیو با بنزین با کیفیت و بالا بودن نسبت تراکم خطر احتراق پیش رس در صورت استفاده از بنزین نامرغوب وجود دارد که پس از ریمپ ، موتور خودرو با بنزین بی کیفیت مطابقت  داده شده و خودرو با تمامی بنزین های موجود در جایگاه ها سازگار می گردد لذا در هنگام سفر به نقاط مختلف کشور  نیز مشکل  نخواهیم داشت.

رفع صدای ناک (چق چق)

صدای ناک که به غلط از سوی مکانیکها به صدای سوپاپ (چق چق) مشهور شده، در واقع صدای لغزش پیستون می باشد. از ایرادات واضح خودروی تیوولی، صدای ناک در سرگاز می باشد. اصلی ترین دلیل آن کالیبراسیون غلط ایسیو با بنزین اکتان بالا می باشد. صدای ناک موجب فرسودگی موتور و شکستگی پیستونها می گردد.

کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دور ها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد.

افزایش واکنش پدال گاز

دریچه گاز برقی، یکی دیگر از دلایل کاهش ریسپانس پدال گاز در دورهای پایین می باشد. در سیستم دریچه گاز برقی (Electronic Throttle Control)  میزان بازشدن دریچه گاز به مقداری است که در ایسیو تعریف شده نه آن مقداری که راننده پدال را فشار می دهد. به همین دلیل شما در شروع حرکت چه هفتاد درصد پدال را فشار دهید، چه صددرصد، تغییری را در شتاب شروع حرکت مشاهده نمی کنید. باز شدن پدال گاز به صورت کامل (Full Throttle) معمولا بعد از دور موتور ۳۵۰۰ صورت می گیرد، به همین دلیل راننده مجبور است برای دریافت کشش بهتر، دور موتور را بالاتر نگه دارد. در کاراکال مهندسان  ما بر پایه دانش و تجربه نسبت پدال و رفتار دریچه گاز را خطی کرده در نتیجه با فشردن پدال گاز ، دریچه نیز به همان مقدار باز می گردد.

مشخصات ایسیو تیوولی

ایسیو این خودروCONTINENTAL SIM2K-410  می باشد که در کاراکال مهندسان ما ریمپ این ایسیو را به وسیله پروگرامرهای روز دنیا به روش OPTIMAL CALIBRATION انجام می دهد. پیشرانه ۴ سیلندر خطی۱٫۶ لیتری DOHC 16v  تیوولی به کد موتور  G16DFو ضریب تراکم ۱۰٫۵ به ۱ ، قدرت ۱۲۸ اسب بخار آن و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر را فراهم می کند. همانطور که در زیر عکس ایسیو را می بینید متوجه عدد X100 روی آن خواهید شد در واقع این خودرو جزو محصولات جدید سنگ یانگ بعد از خریداری شدن توسط ماهیندرای هند می باشد. در ایران نیز پروژه ای به نام X100 آغاز گردید که به ماندگاری پراید ختم شد!

مزایای ریمپ تیوولی 

رفع کندی حرکت اولیه

افزایش توان تا ۷ اسب بخار

افزایش گشتاور تا ۱۰ نیوتن متر

سازگاری با بنزین ایران

کاهش مصرف سوخت

رفع ایراد عملکرد بیش از حد اکونومی گیربکس

رفع صدای ناک

حذف خطای فرسودگی کاتالیست

افزایش کشش خودرو در سربالایی ها

عدم افت توان در صورت اعمال فشار در دورهای بالا

افزایش حساسیت و تسریع پاسخ دهی پدال گاز به راننده

کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و سلامت موتور)

ارسال دیدگاه